Reklamační řád - poučení pro spotřebitele

1. Všeobecná ustanovení

  

  1. Reklamační řád byl vypracován ve smyslu zákona č. 89/2012 Sb., ve znění pozdějších předpisů (občanský zákoník) a zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele ve znění pozdějších předpisů.
  2. Kupující je povinen se seznámit s reklamačním řádem a obchodními podmínkami před uzavřením smlouvy. Kupující bere na vědomí, že je povinen poskytnout prodávajícímu potřebnou součinnost nezbytnou pro vyřízení reklamace, v opačném případě se lhůty adekvátně prodlužují o čas, ve kterém kupující neposkytl požadovanou součinnost.

2. Záruční podmínky

  1. Při výběru zboží je nutné, aby zvolený výrobek a jeho velikost přesně odpovídal potřebám zákazníka. Zákazník před zakoupením výrobku vezme v úvahu účel užití, provedení, materiálové složení a způsob ošetřování zboží. Pouze zboží dobře zvolené z hlediska funkčního, sortimentního a velikostního je předpokladem naplnění užitné hodnoty a účelu užití zboží.
  2. Během užívání zakoupeného zboží je nutné, aby zákazník věnoval dostatečnou pozornost základním pravidlům užívání tohoto zboží. Je nutné zvážit všechny faktory nepříznivě ovlivňující plnou funkčnost a životnost výrobku, jako např.: nadměrnou intenzitu užívání výrobku nebo jeho užívání k nevhodnému účelu. Nevhodně zvolený typ, nesprávná velikost, šířka, tvar, nemůže být důvodem k pozdější reklamaci. Při provlhnutí výrobku nebo nadměrném pocení uživatele může dojít k zabarvení výrobku, což v uvedených případech rovněž není předmětem reklamace. Také vada, která vznikla neodbornou manipulací nebo neodborným zásahem nemůže být důvodem k reklamaci.
  3. Další nutnou podmínkou pro zachování dobrého stavu zboží a jeho funkčnosti je jeho pravidelná údržba. Je třeba si uvědomit, že nesprávná nebo nedostatečná údržba zboží podstatně zkracuje nebo ničí jeho funkčnost a životnost. Řiďte se symboly na cedulce u každého výrobku, kde je uvedeno složení, údržba, použití, manipulace, pro správné užití věci. Častým nošením a praním nebude oblečení po určité době vypadat stále jako nové, ale způsobem i četností praní lze jeho vzhled ovlivnit.
  4. Záruční doby začíná datem převzetí věci kupujícím a délka záruční doby je u všech výrobků obecně stanovena na 24 měsíců od data koupě.

3. Základní podmínky reklamace

 

  1. Vyskytne-li se u zakoupeného zboží v záruční době vada, má zákazník právo tuto vadu reklamovat.
  2. Záruka se vztahuje pouze na výrobní vady, vady materiálu nebo nekompletnost. Nikoliv na běžné opotřebení výrobku. Za vadu nelze považovat změnu stavu výrobku, která vznikla v průběhu záruční doby důsledkem jeho opotřebení, vlivem nějakého zásahu, nedostatečné nebo nevhodné údržby.
  3. Kupující je oprávněn požadovat v případě odstranitelné vady nárok na odstranění vady, anebo přiměřenou slevu z kupní ceny zboží.
  4. V případě neodstranitelné vady může kupující odstoupit od smlouvy či se domáhat přiměřené slevy z kupní ceny zboží.
  5. Reklamace se považuje za řádně uplatněnou, jestliže je reklamováno zboží kompletní a reklamaci nebrání obecné zásady hygieny. Zákazník je povinen předložit reklamované zboží vyčištěné a hygienicky nezávadné. Společnost FOMI s.r.o. je oprávněna odmítnout převzít k reklamačnímu řízení zboží, které nebude splňovat výše uvedené zásady obecné hygieny.
  6. Reklamace včetně odstranění vady bude vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů, ode dne uplatnění reklamace. 

4. Místo a způsob uplatnění reklamace

  1. Reklamaci lze uplatnit na prodejně FOMI nebo zaslat poštou na adresu: FOMI, Slezská 53, Praha 3, 130 00. Ke zboží doporučujeme přiložit listiny, které nakupující se zbožím obdržel, tedy např. fakturu, daňový nebo pokladní doklad.
  2. Společnost FOMI s.r.o. se zavazuje informovat zákazníka o příjmu reklamace nejpozději do tří pracovních dnů od obdržení reklamace.

5. Lhůty pro uplatnění reklamace

 

  1. Právo z odpovědnosti za vady musí být uplatněno v záruční době. Reklamaci je nezbytně nutné uplatnit bez zbytečného odkladu, ihned poté co se vada objevila. Případné prodlení a pokračující užívání zboží může zapříčinit prohloubení vady, znehodnocení zboží a může být tudíž důvodem odmítnutí reklamace. Záruční doba je 24 měsíců a začíná běžet ode dne převzetí zboží.
  2. Doba od uplatnění práva z odpovědnosti za vady až do doby, kdy zákazník po skončení opravy byl povinen věc převzít, se do záruční doby nepočítá. Pokud je výsledkem reklamačního řízení výměna reklamovaného zboží, začne běžet záruční doba znovu od převzetí nového zboží. Při výměně vadné součásti se vztahuje nová záruční doba na vyměněnou část.
  3. Záruční dobu nelze zaměňovat s životností zboží, tj. dobou, po kterou při správném používání a správném ošetřování včetně údržby může zboží vzhledem ke svým vlastnostem, danému účelu a intenzitě jeho užívání vydržet.

6. Závěrečná ustanovení

 

Tento reklamační řád nabývá platnosti a účinnosti od 1.8.2018. Změny reklamačního řádu jsou vyhrazeny.

Odeslat článek známému   Vytisknout